Sensorisen integraation perusteet -johdanto (A-osa), 1 op
28.11.2024
- 29.11.2024
SAMK kampus Pori
Miksi arjen normaalit rutiinit eivät suju lapselta kuten ikäisiltään ja oppiminen on työlästä? Lapsi on jatkuvasti liikkeessä tai vetäytyy.
Lapsi ei osaa leikkiä itsekseen eikä ikäistensä kanssa -ei halua rakentaa palapelejä, askarrella tai piirtää.
Tule hankkimaan perustietämystä aistitiedon käsittelyn eli sensorisen integraation teoriasta!
Koulutus auttaa ymmärtämään
- Miten sensorisen integraation (SI) ongelmat näkyvät ja vaikuttavat lapsen / nuoren osallistumiseen arjessa
- Miten toimintatapoja ja ympäristöä muokkaamalla voidaan vahvistaa lapsen / nuoren osallistumista arjessa
- Milloin lapsi / nuori kannattaa ohjata SI-terapiatarpeen arviointiin
Sisältö ja toteutus
- Sensorisen integraation teorian ja terapian kehittyminen
- Sensorisen integraation merkitys arjessa
- SI-ongelmat ja lapsen osallistuminen arjessa
- Milloin lapsi / nuori kannattaa ohjata SI-terapiatarpeen arviointiin
Kouluttajat
Sity ry:n hyväksymät kouluttajat Helena Tigerstedt ja Hanna Huhtala.
Koulutus toteutetaan yhteistyössä Sensorisen integraation terapian yhdistys ry:n (Sity ry) kanssa.